مدیرکل تبلیغ عمومی بیان کرد:

گروه های تبلیغی مهمترین ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی در نشر معارف دینی

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: گروه های تبلیغی مهمترین ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی می باشد که با فعالیت هماهنگ و تاثیر گذار اقدامات شایانی در راستای نشر معاف دینی برداشته است.
گروه های تبلیغی مهمترین ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی در نشر معارف دینی

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه شورای هماهنگی تبلیغ استان هرمزگان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان و جمعی از مدیران گروه های تبلیغی در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، با بیان حدیثی از امام صادق علیه السلام، مبلغان را مرزبانان فرهنگی دین اسلام برشمرد و اظهار داشت: با توجه به حدیث شریف «عُلَماءُ شيعَتِنا مُرابِطونَ فِي الثَّغرِ الّذي يَلي إبليسَ و عَفاريتَهُ ، يَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلى ضُعَفاءِ شيعَتِنا ، و عَن أن يَتَسَلَّطَ عَلَيهِم إبليسُ و شيعَتُهُ» علماى شيعه ما، نگهبانان مرزى هستند كه در آن سويش ابليس و ديوهايش قرار دارند و [اين علما] جلوى يورش آنها به شيعيان ناتوان ما و تسلّط يافتن ابليس و پيروان او بر ايشان را مى گيرند.

وی در ادامه مطالب خود به ظرفیت های موجود در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: تبلیغ تخصصی، گروه های تبلیغی و مرکز آموزش های کاربردی با رویکرد و توجه ویژه به مناطقی که دستری آنان با مسائل آموزشی کم است از جمله ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی می باشد که مبلغان استان هرمزگان می توانند از آن استفاده نمایند.

مدیرکل تبلیغ عمومی تصریح کرد: گروه های تبلیغی مهمترین ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی می باشد که با فعالیت هماهنگ و تاثیر گذار اقدامات شایانی در راستای نشر معاف دینی برداشته است.

گفتنی است در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: استان هرمزگان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است از این باب که مردمی خونگرم و مهمان‌پذیری در فرآیند پذیرش طلبه و روش تبلیغی سنتی دارد، یکی از خاصیت‌های متفاوتی که در این استان احساس می شود همین سنت میزبانی‌های جدی است که در روستاها وجود دارد که این اتفاق مبارکی است.

وی در ادامه افزود: این استان با دو چالش جدی مواجه است، نخست اینکه مسافت طولانی با استان قم سبب شده تا میزان رفت و آمد طلبه‌ها و مبلغان کیفیت آنچنانی پیدا نکند و دیگر اینکه پسوند و ضمیمه‌ای به استان هرمزگان اضافه کردند و آن را «استان هرمزگان محروم» می‌نامند که بواسطه این موضوع دخالت‌هایی به واسطه‌های مختلف صورت پذیرد، شهرستان بشاگرد به عنوان محروم‌ترین نقطه استان معرفی شده است درحالی‌ که این شهرستان، قوی‌ترین حوزه‌های علمیه را دارد و طلاب موفقی در این شهرستان وجود دارند، اما طبیعتاً پسوند «محروم» تبعات جدی را برای این استان به همراه داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهار داشت: با وجود منبع تفکر عالمانه و انقلابی در شهر مقدس قم، ارتباط هرچه بیشتر با این استان از ضروریات و ملزمات فعالان فرهنگی می باشد. دفتر تبلیغات اسلامی مصداق بارز این منبع تفکر بوده و می تواند در ترغیب، ساماندهی و اعزام مبلغان در راستای ایجاد فعالیت های تبلیغی تاثیر گذار بوده و نقش بسزایی را ایفا نماید.

گروه های تبلیغی مهمترین ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی در نشر معارف دینی

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.